Τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης εισήγαγε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Πολιτισμού, Δημοκρατίας και Εκπαίδευσης, καθηγητής Παντελής Γεωργογιάννης, ως γνωστικό αντικείμενο στο πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών το 1992, με το μάθημα «Διδακτική και Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας». Έκτοτε η Ελληνική ως ξένη γλώσσα βρίσκεται στο επίκεντρο των θεωρητικών και ερευνητικών ενασχολήσεών του. Επιπρόσθετα, από το 1996 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας, στο Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Στα προγράμματα αυτά συμμετείχαν τέσσερις κατηγορίες διδασκομένων:
- Φοιτητές τμημάτων ελληνικών σπουδών ή εδρών πανεπιστημίων του εξωτερικού, που ήδη διδάσκονταν τα Ελληνικά
- Ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί που γνώριζαν και δίδασκαν την ελληνική γλώσσα στο εξωτερικό και επιθυμούσαν να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες και να επιμορφωθούν στις μεθόδους και τεχνικές της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας
- Φοιτητές των προγραμμάτων «Erasmus» και «Socrates» της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρακολουθούσαν μαθήματα στα αντίστοιχα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών και συγκεντρώνονταν στο Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για μαθήματα γλώσσας και πολιτισμού
- Ξενόγλωσσοι ιδιώτες, μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδας, που επιδίωκαν την πιστοποίηση στην Ελληνική γλώσσα, ώστε να εργαστούν στη χώρα.
Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι όλα αυτά τα χρόνια διδάχθηκαν την ελληνική γλώσσα ή επιμορφώθηκαν περισσότεροι από 3.000 ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί, φοιτητές ελληνικής γλώσσας ξένων πανεπιστημίων, φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγών και ξενόγλωσσοι ιδιώτες.
Με τη μετάβαση του Καθηγητή Παντελή Γεωργογιάννη από το Πανεπιστήμιο στο Ινστιτούτο Πολιτισμού, Δημοκρατίας και Εκπαίδευσης, η προσπάθεια αυτή για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των υποψήφιων σπουδαστών.